Algemene voorwaarden
Stralendgroen
- Definities
- 1. In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven of uit de context anders blijkt:
- Stralendgroen: de gebruiker van deze algemene voorwaarden: Stralendgroen gevestigd aan de Rijksweg west 18c te Westerbroek, ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder KvK-nummer 52750728;
- klant: de wederpartij die met Stralendgroen een overeenkomst aangaat;
- consument: de klant zijnde een natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of zijn bedrijf;
- overeenkomst: de overeenkomst tussen Stralendgroen en de klant;
- website: de website www.stralendgroen.nl die door Stralendgroen wordt beheerd en waar de klant producten bij Stralendgroen kan bestellen.
- 1. In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven of uit de context anders blijkt:
- Algemeen
- 1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Stralendgroen en de klant.
- 2. Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk of via de e-mail zijn overeengekomen.
- 3. De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
- 4. Indien een of meerdere van de bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. De nietige of vernietigde bepalingen zullen door Stralendgroen vervangen worden, waarbij voor zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling(en) in acht wordt genomen.
- Aanbod en productspecificaties
- 1. Het aanbod van Stralendgroen is vrijblijvend.
- 2. Kennelijke fouten of vergissingen op de website of in e-mailberichten van Stralendgroen binden Stralendgroen niet.
- 3. De wezenlijke kenmerken van de producten die worden aangeboden via de website zijn opgenomen in de artikelbeschrijvingen op de website.
- 4. Stralendgroen kan het assortiment dat op de website wordt aangeboden van tijd tot tijd aanpassen.
- Totstandkoming van de overeenkomst
- 1. De overeenkomst komt tot stand nadat de klant het bestelproces via de website succesvol heeft doorlopen.
- 2. Als de klant schriftelijk, per mail of door het plaatsen van de bestelling akkoord gaat met de overeenkomst gaat de klant akkoord met deze algemene voorwaarden.
- 3. Door het plaatsen van de bestelling verklaart de klant de btw voorwaarden op de afrekenpagina, en/of in deze algemene voorwaarden te hebben gelezen en gecontroleerd te hebben of er btw betaald moet worden volgens de voorwaarden van de belastingdienst, en of dat overeen komt met de btw die op de afrekenpagina en bestelbevestiging wordt weergegeven. Als dit niet klopt neemt de klant contact op met Stralendgroen om de verschuldigde btw recht te trekken. Wordt de bestelling gedaan, maar blijkt de opgegeven btw achteraf niet te kloppen, dan wordt de verschuldigde BTW alsnog in rekening gebracht. Dit kan tijdens het bestelproces, maar ook nadat de bestelling al is afgerond.
- 4. De voorwaarden voor de 0% btw regeling die noodzakelijk zijn volgens de zijn de volgende:
- De nieuwe zonnepanelen komen op een woonhuis (of garage, schuur bij een woning, serre, aan-of uitbouw, vakantiewoning of appartementencomplex) te liggen en worden door een particulier aangeschaft.
- De zonnepanelen worden op of bij een woning gelegd, en de klant kijkt zelf na dat het gebouwtype in de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG) ‘woonfunctie’ betreft.
- Alle items in de bestelling zijn strikt noodzakelijk om de nieuwe zonnepanelen te installeren en worden daar ook voor gebruikt.
- Er worden geen items met 0% btw besteld die niet strikt noodzakelijk zijn om de nieuwe zonnepanelen te installeren, zoals zonneboilers, laadpalen, batterijen/thuisaccu en aanverwante artikelen, geen omvormer omdat de oude omvormer kapot is gegaan, geen vogelwering voor de zonnepanelen, geen slimme meter en geen kabels die niet worden geïnstalleerd in verband met de installatie van de zonnepanelen.
- De klant is zich ervan bewust dat als de opbrengsten uit de geleverde energie boven de 1800 euro uit komen, dit een BTW belaste activiteit is en hiervoor een onderneming moet worden aangemeld bij de belastingdienst, en er BTW aangifte gedaan moet worden.
- 4. Nadat de overeenkomst tot stand is gekomen, stuurt Stralendgroen de klant onverwijld een bevestiging via de e-mail. In deze bevestigingse-mail zijn het bestelnummer en de overige gegevens van de bestelling van de klant opgenomen.
- 5. Indien de klant geen bevestigingse-mail van Stralendgroen heeft ontvangen of indien de bevestigingse-mail de bestelling van de klant niet correct weergeeft, dan dient de klant zo spoedig mogelijk contact op te nemen met Stralendgroen.
- Account
- 1. Indien de klant op de website een account heeft aangemaakt, dan is de klant te allen tijde verantwoordelijk voor zijn account op de website en inloggegevens. De klant dient zijn inloggegevens zorgvuldig voor zichzelf te houden en deze inloggegevens in geen enkel geval door te geven aan derden. Stralendgroen kan er niet aansprakelijk voor worden gesteld indien ongeautoriseerde derden gebruik maken van de inloggegevens van de klant. Indien de klant constateert dat een ongeautoriseerde derde gebruik maakt van zijn account, dan dient de klant Stralendgroen daarvan zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen.
- Herroepingsrecht
- 1. De consument heeft het recht gedurende 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te ontbinden. Deze termijn begint te lopen vanaf het moment dat de consument de gehele bestelling van Stralendgroen heeft ontvangen. Via de e-mail voor de levering of schriftelijk bij de aflevering van de bestelde producten wordt de consument gewezen op het herroepingsrecht.
- 2. Gedurende de herroepingsperiode zoals omschreven in artikel 6.1 zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.
- 3. Wil de consument gebruik maken van zijn herroepingsrecht, dan dient de consument dat uitdrukkelijk binnen 14 dagen na ontvangst van de gehele bestelling aan Stralendgroen kenbaar te maken. Aan de consument wordt het “Modelformulier voor herroeping” verstrekt dat de consument kan gebruiken indien hij de overeenkomst wil ontbinden.
- 4. Nadat de consument een beroep heeft gedaan op zijn herroepingsrecht, dient de consument het product binnen 14 dagen naar Stralendgroen terug te sturen, mits onbeschadigd en ongebruikt. Betreft het een groot product, dan kan de consument Stralendgroen verzoeken het product bij de consument op te halen, dan kosten hiervan zijn te allen tijde voor rekening van de consument, zie ook artikel 6.8.
- 5. De consument kan ook, zonder eerst Stralendgroen ervan op de hoogte te stellen dat hij een beroep doet op zijn herroepingsrecht, het product binnen de herroepingsperiode zoals omschreven in artikel 6.1 terugsturen naar Stralendgroen. In een dergelijk geval dient de consument het “Modelformulier voor herroeping” of een andere ondubbelzinnige verklaring waaruit blijkt dat de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht bij te voegen bij de retourzending.
- 6. Indien de consument op elektronische wijze aan Stralendgroen kenbaar maakt dat hij een beroep doet op zijn herroepingsrecht, dan stuurt Stralendgroen na ontvangst van deze melding de consument een ontvangstbevestiging.
- 7. Is het geretourneerde product beschadigd of bevat het gebruikssporen, dan wordt deze schade in mindering gebracht op het bedrag dat Stralendgroen overeenkomstig artikel 6.10 aan de consument terugbetaalt.
- 8. Indien de consument de overeenkomst overeenkomstig dit artikel ontbindt, dan zijn de verzendkosten in verband met het retourneren van het product voor rekening van de consument.
- 9. Het risico van de retourzending rust bij de consument, tenzij Stralendgroen de producten bij de consument ophaalt.
- Stralendgroen zal bij een ontbinding zoals omschreven in dit artikel binnen 14 dagen nadat de consument een beroep heeft gedaan op zijn herroepingsrecht en Stralendgroen het product retour heeft ontvangen reeds betaalde gelden (aankoopprijs + verzendkosten) restitueren. Ontbindt de consument de overeenkomst gedeeltelijk en worden niet alle producten teruggestuurd, dan worden de verzendkosten voor het toesturen van de bestelling niet aan de consument gerestitueerd. In geval van het retourneren van een deel van een combinatie waarop korting als geheel werd berekend (bijvoorbeeld de algemene setkorting) waarbij de voorwaarde voor de korting vervalt, vervalt deze korting en wordt het voor het geretourneerde onderdeel berekende bedrag gerestitueerd.
- Naar de consument wordt een document gestuurd genaamd “Informatie betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht” waarin aan de consument de procedures rond het herroepingsrecht worden uitgelegd.
- Uitzonderingen op het herroepingsrecht
- 1. Indien de consument via de website een product besteld heeft dat naar de specificaties van de consument wordt of is vervaardigd of een bestelling geplaatst heeft dat deels bestaat uit een of meerdere maatwerk producten, zoals op maat geknipte kabel en montagerail, dan heeft de consument niet het recht de overeenkomst ten aanzien van de op maat gemaakte producten te annuleren of te ontbinden en is artikel 6 niet van toepassing.
- 2. Het bedrijf dat via de website een bestelling heeft geplaatst kan geen beroep doen op het herroepingsrecht.
- Prijzen, verzendkosten en aflevering
- 1. Alle op de website vermelde prijzen zijn inclusief btw.
- 2. De hoogte van de verzendkosten wordt voor of bij het tot stand komen van de overeenkomst via de website aan de klant kenbaar gemaakt, tenzij de bestelling op een van de Waddeneilanden, of in het buitenland geleverd dient te worden.
- 3. Indien de klant wenst dat de bestelling op een van de Waddeneilanden geleverd wordt, dan dient de klant contact met Stralendgroen op te nemen om de hoogte van de verzendkosten op te vragen.
- 4. De bestelling kan op dinsdagen, woensdagen, donderdagen, vrijdagen en zaterdagen afgeleverd worden. Bij uitzondering kan het zijn dat de bestelling op maandagen of zondagen wordt afgeleverd, maar dit wordt zo veel mogelijk voorkomen.
- 5. De dag voorafgaand aan de aflevering van de bestelling neemt Stralendgroen contact met de klant op om het tijdvak aan te geven waarin de bestelling afgeleverd wordt. Dit tijdvlak is niet bindend. Het is mogelijk dat de bestelling op de overeengekomen dag buiten het tijdvak wordt afgeleverd.
- 6. Indien de bestelling op de overeengekomen dag van aflevering niet bij de klant afgeleverd kan worden door toedoen van de klant, waaronder het niet aanwezig zijn van een persoon die de bestelling in ontvangst kan nemen, dan wordt met de klant een nieuwe afspraak gemaakt voor de aflevering en worden nogmaals de verzendkosten aan de klant in rekening gebracht.
- Betaling
- 1. De bestelling kan op de volgende wijzen betaald worden:
- middels iDEAL;
- aan de postbezorger, bij levering onder rembours. De kosten voor de levering onder rembours komen voor rekening van de klant en worden voor of bij het tot stand komen van de overeenkomst aan de klant kenbaar gemaakt;
- door het factuurbedrag voorafgaand aan de levering over te maken op de bankrekening van Stralendgroen;
- bij het ophalen van de bestelling door de klant;
- indien de bestelling niet via pakketbezorging geleverd wordt (zoals een of meerdere zonnepanelen), middels pinbetaling bij aflevering.
- 1. De bestelling kan op de volgende wijzen betaald worden:
- Afhalen, levertijd en afnameverplichting
- Indien de klant tijdens het plaatsen van de bestelling via de website ervoor heeft gekozen om de producten op te halen, dan wordt de klant ervan op de hoogte gesteld wanneer de bestelling gereed is en hij zijn bestelling bij Stralendgroen kan ophalen.
- Indien Stralendgroen het product niet binnen 30 dagen nadat de bestelling via de website is geplaatst kan leveren, dan stelt Stralendgroen de klant daarvan via de e-mail op de hoogte en dan heeft de consument het recht de overeenkomst kosteloos te ontbinden, tenzij uitdrukkelijk met de consument een langere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de consument de overeenkomst ontbindt, dan betaalt Stralendgroen eventueel reeds betaalde bedragen terug binnen 14 dagen na de ontbinding.
- De klant is verplicht de bestelde producten af te nemen, tenzij artikel 6 van toepassing is. Indien de klant de bestelde producten niet afneemt, dan is Stralendgroen gerechtigd de producten voor rekening en risico van de klant op te slaan. Indien de klant de producten niet afneemt, ongeacht of betaling van het verschuldigde reeds heeft plaatsgevonden, dan heeft Stralendgroen het recht om de producten na schriftelijke ingebrekestelling voor en namens de klant te verkopen. De klant blijft het factuurbedrag, te vermeerderen met de rente, kosten en eventuele schadevergoeding, verschuldigd, echter in een voorkomend geval verminderd met de netto opbrengst van de verkoop.
- Indien de klant wenst dat Stralendgroen helpt met inladen, dan doet Stralendgroen dat met de grootste zorg. Het risico voor eventuele schade aan eigendom van de klant, ligt bij de klant.
- Verplichtingen van de klant en adviezen
- De klant is zelf verantwoordelijk voor het op correcte wijze monteren van de producten. Stralendgroen levert de bestelling enkel af en verzorgt niet de montage. Indien tijdens of door toedoen van de montage van de producten door de klant of door een derde schade is ontstaan aan het (on)roerend goed waar de montage plaatsvindt of aan de geleverde producten of overige (zaaks)schade, zoals lekkage, of lichamelijk letsel is ontstaan, dan kan Stralendgroen daarvoor nimmer verantwoordelijk worden gesteld. Het (laten) monteren van de producten is geheel voor risico van de klant.
- Indien Stralendgroen goed werkende producten heeft geleverd, dan is de klant zelf verantwoordelijk voor het inwerkingstellen van de producten.
- De klant dient zelf te controleren of de constructie waarop dan wel waaraan hij de producten monteert of laat monteren daarvoor geschikt is.
- Aan door Stralendgroen gegeven adviezen kunnen geen rechten worden ontleend.
- De klant is zelf verantwoordelijk voor het juist plaatsen van de bestelling met de juiste onderdelen. Stralendgroen kijkt na of de items uit een bestelling met elkaar samenwerken, maar daar kunnen geen rechten aan worden ontleend.
- De klant is zelf verantwoordelijk voor het zorgvuldig lezen en correct wel of niet invullen van de BTW verklaring.
- Eigendomsvoorbehoud
- Alle geleverde en nog te leveren producten blijven uitsluitend eigendom van Stralendgroen, totdat alle vorderingen die Stralendgroen op de klant heeft of zal verkrijgen volledig zijn betaald.
- Zolang de eigendom van de producten niet op de klant is overgegaan, mag de klant de producten niet:
- verpanden;
- aan derden enig ander recht daarop verlenen;
- buiten zijn normale bedrijfsuitoefening doorverkopen.
- De klant is verplicht de producten die onder eigendomsvoorbehoud zijn afgeleverd met de nodige zorgvuldigheid en als herkenbaar eigendom van Stralendgroen te bewaren. De klant dient steeds al hetgeen te doen dat redelijkerwijs van hem verwacht mag worden om de eigendomsrechten van Stralendgroen veilig te stellen.
- Indien de klant zijn verplichtingen jegens Stralendgroen niet of niet volledig nakomt en in geval van ontbinding van de overeenkomst, uit welken hoofde dan ook, dan is Stralendgroen gerechtigd alle producten, waarop het eigendomsvoorbehoud rust, zonder voorafgaande ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst terug te nemen, onverminderd het recht van Stralendgroen op volledige schadevergoeding.
- Indien Stralendgroen gebruik wenst te maken van zijn recht, zoals omschreven in dit artikel, dan is de klant verplicht Stralendgroen toegang te verlenen tot alle locaties waar de producten van Stralendgroen zich bevinden.
- Bij beslag, surseance van betaling of faillissement zal de klant onmiddellijk Stralendgroen daarvan op de hoogte stellen en de beslag leggende deurwaarder, de bewindvoerder of de curator wijzen op de (eigendoms)rechten van Stralendgroen.
- De in dit artikel genoemde bepalingen laten de overige aan Stralendgroen toekomende rechten onverlet.
- Conformiteit
- Stralendgroen staat ervoor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod en/of op de website vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
- Klachten en garantie
- De klant is verplicht de geleverde producten terstond bij aflevering te controleren. De klant dient in het bijzonder na te gaan:
- of de juiste producten zijn geleverd;
- of het juiste aantal is geleverd;
- of de producten beschadigd zijn tijdens het transport.
- Reclames ten aanzien van een bestelling dienen zo spoedig mogelijk na de levering aan Stralendgroen kenbaar te worden gemaakt. Toont de klant aan dat de geleverde bestelling niet correct is, dan zal Stralendgroen de ontbrekende delen van de bestelling leveren en/of de juiste producten leveren.
- Transportschade dient onverwijld na de levering door de klant aan Stralendgroen kenbaar te worden gemaakt.
- De klant is verplicht Stralendgroen de mogelijkheid te geven om een klacht te controleren. Het feit dat Stralendgroen overgaat tot het onderzoeken van een klacht, impliceert niet dat Stralendgroen erkent dat de geleverde bestelling incorrect of gebrekkig is.
- Indien de klant aantoont dat een geleverde product op het moment van levering gebrekkig was, dan wordt door Stralendgroen, naar zijn keuze, het product vervangen, gerepareerd of de prijs voor het product (deels) gecrediteerd. De aansprakelijkheid van Stralendgroen is te allen tijde beperkt tot hetgeen is opgenomen in artikel 15.
- Een gebrek aan een product geeft de klant niet het recht de gehele bestelling, waarvan het product deel uitmaakt, te weigeren.
- Klachten schorten de betalingsverplichting van de klant niet op.
- Indien op een geleverd product een fabrieksgarantie wordt verleend, dan wordt dat voor of bij het tot stand komen van de overeenkomst aan de klant kenbaar gemaakt.
- Een verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover Stralendgroen kan doen gelden.
- Indien de klant een beroep wenst te doen op de garantie, dan dient de klant contact op te nemen met de fabrikant van het product. De contactgegevens staan op de website. Op verzoek van de klant kan Stralendgroen zijn medewerking verlenen bij het indienen en afhandelen van een garantieclaim. Stralendgroen is hiertoe niet verplicht.
- Indien bij het onderzoeken van een klacht of een garantieclaim blijkt dat één van de onderstaande situaties van toepassing is, dan wordt de klacht niet (verder) in behandeling genomen en kan de garantieclaim door de fabrikant worden afgewezen:
- gebreken het gevolg zijn van onoordeelkundig gebruik of slecht onderhoud van het product;
- het product niet correct door de klant en/of door een derde is gemonteerd;
- het product niet wordt gebruikt in overeenstemming met de overeengekomen bestemming en bij gebreke daarvan de gangbare bestemming;
- door de klant en/of derden werkzaamheden en/of wijzigingen en/of reparaties aan het product zijn uitgevoerd;
- gebreken veroorzaakt zijn door van buitenkomende omstandigheden zoals: brand, natuurrampen, ontploffingen, reinigingsmiddelen, vuilophoping, aardverschuivingen, overstromingen, weersomstandigheden, stroomstoring en blikseminslag;
- de schade is veroorzaakt door de gebruiker van het product of door een derde (vernieling);
- het product niet is gebruikt in overeenstemming met de gebruiksinstructies en/of de technische specificaties;
- controles niet nauwkeurig zijn uitgevoerd.
- De klant is verplicht de geleverde producten terstond bij aflevering te controleren. De klant dient in het bijzonder na te gaan:
- Aansprakelijkheid en verjaring
- Stralendgroen kan niet gehouden worden tot het vergoeden van enige schade, die een direct of indirect gevolg is van:
- een gebeurtenis, die in feite buiten zijn macht ligt en aldus niet aan zijn doen en/of laten kan worden toegeschreven, zoals o.a. omschreven in artikel 16 van deze algemene voorwaarden;
- enige daad of nalatigheid van de klant, diens ondergeschikten, dan wel andere personen, die door of vanwege de klant te werk zijn gesteld.
- De kleuren die te zien zijn op het beeldscherm van de klant kunnen afwijken van de kleuren die het product werkelijk heeft. Stralendgroen is niet aansprakelijk voor dergelijke kleurafwijkingen.
- Er kunnen kleurverschillen bestaan tussen panelen die in één levering worden geleverd. Stralendgroen is niet aansprakelijk voor dergelijke kleurafwijkingen.
- De klant is onder alle omstandigheden verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de door hem aangeleverde gegevens. Stralendgroen is nimmer aansprakelijk voor eventuele schade die (mede) is veroorzaakt doordat de door de klant aangeleverde gegevens onjuist en/of niet volledig zijn. De klant vrijwaart Stralendgroen tegen alle aanspraken ter zake.
- Stralendgroen is niet aansprakelijk voor welke schade dan ook door verkeerd of ondeskundig gebruik van de geleverde producten of door verkeerde montage van de geleverde producten.
- Stralendgroen is niet aansprakelijk voor schade indien de klant of derden wijzigingen hebben aangebracht aan het product.
- In geen geval is Stralendgroen aansprakelijk voor schade, die is ontstaan of veroorzaakt doordat het geleverde product is gebruikt voor een ander doel dan waarvoor het bestemd is.
- Stralendgroen kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade aan het product, aan andere zaken of voor letselschade die is ontstaan doordat het product is getroffen door bliksem of doordat het product door weersomstandigheden, zoals een storm, los raakt en/of weg waait.
- Stralendgroen is niet aansprakelijk voor verminking of verlies van gegevens als gevolg van verzending van de gegevens met behulp van telecommunicatiefaciliteiten.
- Stralendgroen is nimmer gehouden tot betaling van schadevergoeding als gevolg van gevolgschade. Als gevolgschade wordt in ieder geval aangemerkt: gederfde omzet, gederfde winst, gemiste besparingen, bedrijfsschade, bedrijfsstoring, stagnatieschade, vertragingsschade, reputatieschade, arbeidskosten, milieuschade, opgelegde boetes en indirecte schade, ongeacht hun oorsprong.
- Indien Stralendgroen aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van Stralendgroen beperkt tot het bedrag van de door de verzekeraar van Stralendgroen gedane uitkering. Indien de verzekeraar in enig geval niet tot uitkering overgaat of de schade niet door de verzekering wordt gedekt, dan is de aansprakelijkheid van Stralendgroen beperkt tot het bedrag dat de klant betaald heeft voor het product waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
- De in deze algemene voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid voor directe schade gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of bewuste roekeloosheid van Stralendgroen of zijn ondergeschikten.
- Vorderingsrechten en andere bevoegdheden van de klant uit welken hoofde ook jegens Stralendgroen vervallen in ieder geval na het verstrijken van 1 jaar vanaf het moment waarop zich een feit voordoet dat de klant deze rechten en/of bevoegdheden jegens Stralendgroen kan aanwenden, met dien verstande dat voor de consument een verjaringstermijn van 2 jaar geldt.
- Stralendgroen kan niet gehouden worden tot het vergoeden van enige schade, die een direct of indirect gevolg is van:
- Overmacht
- Stralendgroen is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de klant indien hij daartoe verhinderd is als gevolg van een omstandigheid, die niet is te wijten aan zijn schuld, noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.
- Omstandigheden die onder meer niet voor rekening van Stralendgroen komen zijn: transportmoeilijkheden; staking; diefstal; weersinvloeden; natuurrampen; oproeren, terrorisme, oorlogen of oorlogsgevaren; brand; ex- en importverboden; stroomstoring; internetstoring; computerstoring; storing in het e-mailverkeer; hackerattack of computervredebreuk door een derde; overheidsmaatregelen.
- Onder overmacht wordt mede verstaan een niet-toerekenbare tekortkoming van leveranciers van Stralendgroen of van een door Stralendgroen ingeschakelde derde partij.
- Contact
- Voor vragen of voor het indienen van een klacht, kan de klant op de volgende wijzen contact opnemen met Stralendgroen:
- Via het telefoonnummer 050 211 04 20
- Via het e-mailadres: [email protected]
- Via het contactformulier op de website;
- Via de chatfunctie op de website.
- Van een vraag en/of klacht die niet direct beantwoord kan worden, wordt een ontvangstbevestiging naar de klant gestuurd waarin wordt opgenomen binnen welke termijn de klant een antwoord kan verwachten.
- Bij Stralendgroen ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Stralendgroen binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- Voor vragen of voor het indienen van een klacht, kan de klant op de volgende wijzen contact opnemen met Stralendgroen:
- Opschorting en ontbinding
- Stralendgroen is gerechtigd de uitvoering van de overeenkomst met onmiddellijke ingang op te schorten indien na het sluiten van de overeenkomst Stralendgroen ter kennis is gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de klant de verplichtingen niet zal nakomen.
- Stralendgroen is bevoegd de overeenkomst te ontbinden, indien de klant de verplichtingen uit de overeenkomst niet of niet volledig nakomt en de klant geen gehoor heeft gegeven aan een gestuurde ingebrekestelling. Indien nakoming blijvend onmogelijk is, dan kan een ingebrekestelling achterwege blijven.
- Voorts is Stralendgroen bevoegd de overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien zich anderszins omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht.
- Stralendgroen is bevoegd de overeenkomst te ontbinden, indien de klant surseance van betaling verzoekt of deze aan de klant wordt verleend, ingeval de klant failliet wordt verklaard of een verzoek daartoe wordt ingediend, ingeval de klant niet in staat is aan zijn schulden te voldoen, overgaat tot beëindiging of liquidatie van zijn bedrijf, onder curatele wordt gesteld, of ingeval een bewindvoerder wordt benoemd.
- Indien Stralendgroen tot opschorting of ontbinding overgaat, dan is hij op generlei wijze gehouden tot vergoeding van schade en kosten daardoor op enigerlei wijze ontstaan.
- Geheimhouding
- Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De partij die vertrouwelijke informatie ontvangt, zal deze slechts gebruiken voor het doel waarvoor deze verstrekt is.
- Indien op grond van een wettelijke bepaling of een gerechtelijke uitspraak Stralendgroen gehouden is vertrouwelijke informatie aan door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden mede te verstrekken, en Stralendgroen zich ter zake niet kan beroepen op een wettelijk dan wel door de bevoegde rechter erkend of toegestaan recht van verschoning, dan is Stralendgroen niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling en is de klant niet gerechtigd tot ontbinding van de overeenkomst op grond van enige schade, hierdoor ontstaan.
- Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Op de overeenkomst tussen Stralendgroen en de klant is Nederlands recht van toepassing.
- Alle geschillen tussen partijen zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter in het arrondissement waar Stralendgroen gevestigd is. De consument heeft 1 maand de tijd nadat Stralendgroen zich schriftelijk jegens de consument op dit beding heeft beroepen, om voor beslechting van het geschil voor de volgens de wet bevoegde rechter te kiezen.
Terms and Conditions
Stralendgroen
Definitions
- In these terms and conditions, the following terms shall have the following meanings, unless explicitly stated otherwise or unless the context clearly indicates otherwise:
- Stralendgroen: the user of these terms and conditions: Stralendgroen, established at Rijksweg West 18c, Westerbroek, registered with the Dutch Chamber of Commerce under registration number 52750728;
- Customer: the counterparty who enters into an agreement with Stralendgroen;
- Consumer: the customer being a natural person who is not acting in the exercise of a profession or business;
- Agreement: the agreement between Stralendgroen and the customer;
- Website: the website www.stralendgroen.nl managed by Stralendgroen, through which the customer can order products from Stralendgroen.
- Stralendgroen: the user of these terms and conditions: Stralendgroen, established at Rijksweg West 18c, Westerbroek, registered with the Dutch Chamber of Commerce under registration number 52750728;
General
- These terms and conditions apply to all agreements between Stralendgroen and the customer.
- Any deviations from these terms and conditions are only valid if they have been expressly agreed upon in writing or by e-mail.
- The applicability of any purchasing or other conditions of the customer is expressly rejected.
- If one or more provisions of these terms and conditions are null and void or are annulled, the remaining provisions of these terms and conditions shall remain fully applicable. The void or annulled provisions will be replaced by Stralendgroen, with due observance of the purpose and scope of the original provision(s) as much as possible.
Offer and Product Specifications
- The offer of Stralendgroen is without obligation.
- Obvious errors or mistakes on the website or in e-mail messages from Stralendgroen shall not be binding on Stralendgroen.
- The essential characteristics of the products offered via the website are included in the product descriptions on the website.
- Stralendgroen may adjust the assortment offered on the website from time to time.
Formation of the Agreement
- The agreement is concluded after the customer has successfully completed the ordering process via the website.
- If the customer agrees to the agreement in writing, by e-mail, or by placing the order, the customer agrees to these terms and conditions.
- By placing the order, the customer declares to have read the VAT conditions on the checkout page and/or in these terms and conditions, and to have verified whether VAT must be paid in accordance with the conditions of the Dutch tax authorities, and whether this corresponds with the VAT displayed on the checkout page and order confirmation. If this is not correct, the customer shall contact Stralendgroen to correct the VAT due. If the order is placed but it later turns out that the specified VAT was incorrect, the VAT due will still be charged. This may occur during the ordering process, but also after the order has already been completed.
- The conditions for the 0% VAT regulation required by law are as follows:
- The new solar panels are installed on a residential property (or garage, shed belonging to a home, conservatory, extension, holiday home, or apartment complex) and are purchased by a private individual.
- The solar panels are placed on or near a dwelling, and the customer verifies that the building type in the Dutch Basic Registration of Addresses and Buildings (BAG) is listed as having a “residential function”.
- All items in the order are strictly necessary to install the new solar panels and will be used for that purpose.
- No items with 0% VAT are ordered that are not strictly necessary for the installation of the new solar panels, such as solar boilers, charging stations, batteries/home storage systems and related products, no replacement inverter because the old inverter broke down, no bird deterrents for the solar panels, no smart meter, and no cables not directly related to the installation of the solar panels.
- The customer is aware that if the proceeds from the supplied energy exceed €1,800, this is considered a VAT-liable activity, requiring registration of a business with the Dutch Tax Authorities and the filing of VAT returns.
- The new solar panels are installed on a residential property (or garage, shed belonging to a home, conservatory, extension, holiday home, or apartment complex) and are purchased by a private individual.
- After the agreement has been concluded, Stralendgroen shall promptly send the customer a confirmation by e-mail. This confirmation e-mail includes the order number and other details of the customer’s order.
- If the customer has not received a confirmation e-mail from Stralendgroen or if the confirmation e-mail does not correctly reflect the customer’s order, the customer must contact Stralendgroen as soon as possible.
Account
- If the customer has created an account on the website, the customer is at all times responsible for their account on the website and login details. The customer must keep their login details carefully to themselves and must not disclose these login details to any third party under any circumstances. Stralendgroen cannot be held liable if unauthorised third parties use the customer’s login details. If the customer discovers that an unauthorised third party is using their account, the customer must inform Stralendgroen as soon as possible.
Right of Withdrawal
- The consumer has the right to dissolve the agreement within 14 days without giving reasons. This period commences at the moment the consumer has received the entire order from Stralendgroen. Prior to delivery by e-mail or in writing upon delivery of the ordered products, the consumer is informed of the right of withdrawal.
- During the withdrawal period as described in Article 6.1, the consumer shall handle the product and the packaging with care.
- If the consumer wishes to exercise their right of withdrawal, the consumer must expressly notify Stralendgroen within 14 days after receipt of the entire order. The consumer is provided with the “Model Withdrawal Form” which the consumer may use if they wish to dissolve the agreement.
- After the consumer has invoked the right of withdrawal, the consumer must return the product to Stralendgroen within 14 days, provided it is undamaged and unused. If it concerns a large product, the consumer may request Stralendgroen to collect the product from the consumer; the costs thereof are at all times for the account of the consumer, see also Article 6.8.
- The consumer may also return the product to Stralendgroen within the withdrawal period as described in Article 6.1 without first notifying Stralendgroen that they are invoking the right of withdrawal. In such case, the consumer must include the “Model Withdrawal Form” or another unambiguous statement indicating that the consumer is invoking their right of withdrawal with the return shipment.
- If the consumer notifies Stralendgroen electronically that they are invoking the right of withdrawal, Stralendgroen shall send the consumer an acknowledgement of receipt after receiving this notification.
- If the returned product is damaged or shows signs of use, this damage will be deducted from the amount that Stralendgroen reimburses to the consumer in accordance with Article 6.10.
- If the consumer dissolves the agreement in accordance with this article, the shipping costs related to returning the product shall be borne by the consumer.
- The risk of the return shipment lies with the consumer, unless Stralendgroen collects the products from the consumer.
Stralendgroen shall, in the event of a dissolution as described in this article, reimburse any amounts already paid (purchase price + shipping costs) within 14 days after the consumer has invoked the right of withdrawal and Stralendgroen has received the product back. If the consumer partially dissolves the agreement and not all products are returned, the shipping costs for sending the order to the consumer will not be reimbursed. In the event of returning part of a combination to which a discount was applied as a whole (for example, a general set discount) whereby the condition for the discount lapses, that discount lapses and the amount calculated for the returned component will be reimbursed.
A document entitled “Information regarding the exercise of the right of withdrawal” is sent to the consumer, explaining the procedures surrounding the right of withdrawal.
Exceptions to the Right of Withdrawal
- If the consumer has ordered a product via the website that is manufactured according to the specifications of the consumer, or has placed an order that partly consists of one or more customised products, such as cables and mounting rails cut to size, then the consumer does not have the right to cancel or dissolve the agreement in respect of the customised products, and Article 6 does not apply.
- A company that has placed an order via the website cannot invoke the right of withdrawal.
Prices, Shipping Costs and Delivery
- All prices stated on the website include VAT.
- The amount of the shipping costs will be communicated to the customer before or at the time of the conclusion of the agreement via the website, unless the order must be delivered on one of the Wadden Islands or abroad.
- If the customer wishes the order to be delivered on one of the Wadden Islands, the customer must contact Stralendgroen to request the amount of the shipping costs.
- Orders can be delivered on Tuesdays, Wednesdays, Thursdays, Fridays and Saturdays. By way of exception, it may occur that the order is delivered on Mondays or Sundays, but this will be avoided as much as possible.
- On the day prior to the delivery of the order, Stralendgroen will contact the customer to indicate the time slot during which the order will be delivered. This time slot is not binding. It is possible that the order will be delivered outside the indicated time slot on the agreed delivery day.
- If the order cannot be delivered to the customer on the agreed delivery day due to the fault of the customer, including the absence of a person to receive the order, a new appointment will be made with the customer for delivery, and the shipping costs will be charged to the customer again.
Payment
- The order can be paid in the following ways:
- via iDEAL;
- to the postal deliverer, in case of cash on delivery. The costs for delivery under cash on delivery are borne by the customer and will be communicated to the customer before or at the time of the conclusion of the agreement;
- by transferring the invoice amount to the bank account of Stralendgroen prior to delivery;
- upon collection of the order by the customer;
- if the order is not delivered by parcel delivery (such as one or more solar panels), by debit card payment upon delivery.
- via iDEAL;
Collection, Delivery Time and Obligation to Accept
- If, when placing the order via the website, the customer has chosen to collect the products, the customer will be notified when the order is ready and can be collected at Stralendgroen.
- If Stralendgroen cannot deliver the product within 30 days after the order has been placed via the website, Stralendgroen will notify the customer by e-mail, and the consumer has the right to dissolve the agreement free of charge, unless a longer delivery period has been expressly agreed with the consumer. If the consumer dissolves the agreement, Stralendgroen will refund any amounts already paid within 14 days after dissolution.
- The customer is obliged to accept the ordered products, unless Article 6 applies. If the customer does not accept the ordered products, Stralendgroen is entitled to store the products at the expense and risk of the customer. If the customer does not accept the products, regardless of whether payment has already been made, Stralendgroen has the right to sell the products on behalf of the customer after written notice of default. The customer remains liable for the invoice amount plus interest, costs and any compensation for damages, however reduced by the net proceeds of the sale in such a case.
- If the customer wishes Stralendgroen to assist with loading, Stralendgroen will do so with the utmost care. The risk of any damage to the customer’s property lies with the customer.
Obligations of the Customer and Advice
- The customer is solely responsible for the proper installation of the products. Stralendgroen only delivers the order and does not provide installation. If, during or as a result of the installation of the products by the customer or by a third party, damage arises to the (im)movable property where the installation takes place, or to the delivered products, or other property damage such as leakage, or if personal injury occurs, Stralendgroen can never be held liable. The (having) installation of the products carried out is entirely at the customer’s own risk.
- If Stralendgroen has delivered properly functioning products, the customer is solely responsible for commissioning the products.
- The customer must verify whether the structure on or to which the products are installed or will be installed is suitable for that purpose.
- No rights can be derived from advice given by Stralendgroen.
- The customer is solely responsible for placing the order with the correct components. Stralendgroen will check whether the items in an order are compatible with each other, but no rights can be derived from this.
- The customer is solely responsible for carefully reading and correctly filling out, or not filling out, the VAT declaration.
Retention of Title
- All products delivered and to be delivered remain the exclusive property of Stralendgroen until all claims that Stralendgroen has or will obtain against the customer have been fully paid.
- As long as ownership of the products has not passed to the customer, the customer may not:
- pledge them;
- grant any other right to them to third parties;
- resell them outside the normal course of business.
- pledge them;
- The customer is obliged to store the products delivered under retention of title with due care and as recognisable property of Stralendgroen. The customer must always do all that may reasonably be expected to safeguard Stralendgroen’s ownership rights.
- If the customer does not or not fully comply with their obligations towards Stralendgroen, and in the event of dissolution of the agreement, for whatever reason, Stralendgroen is entitled to take back all products subject to retention of title without prior notice of default or judicial intervention, without prejudice to Stralendgroen’s right to full compensation.
- If Stralendgroen wishes to exercise its right as described in this article, the customer is obliged to grant Stralendgroen access to all locations where Stralendgroen’s products are located.
- In the event of seizure, suspension of payment or bankruptcy, the customer must immediately inform Stralendgroen thereof and point out Stralendgroen’s (ownership) rights to the attaching bailiff, administrator, or liquidator.
- The provisions of this article are without prejudice to other rights accruing to Stralendgroen.
Conformity
- Stralendgroen guarantees that the products comply with the agreement, with the specifications stated in the offer and/or on the website, with reasonable requirements of soundness and/or usability, and with the statutory provisions and/or government regulations existing on the date of conclusion of the agreement.
Complaints and Warranty
- The customer is obliged to inspect the delivered products immediately upon delivery. The customer must in particular verify:
- whether the correct products have been delivered;
- whether the correct quantity has been delivered;
- whether the products have been damaged during transport.
- whether the correct products have been delivered;
- Complaints regarding an order must be reported to Stralendgroen as soon as possible after delivery. If the customer demonstrates that the delivered order is incorrect, Stralendgroen shall deliver the missing parts of the order and/or deliver the correct products.
- Transport damage must be reported to Stralendgroen immediately after delivery by the customer.
- The customer is obliged to give Stralendgroen the opportunity to investigate a complaint. The fact that Stralendgroen proceeds to investigate a complaint does not imply that Stralendgroen acknowledges that the delivered order is incorrect or defective.
- If the customer demonstrates that a delivered product was defective at the time of delivery, Stralendgroen shall, at its discretion, replace or repair the product, or (partially) credit the price of the product. The liability of Stralendgroen is at all times limited to the provisions included in Article 15.
- A defect in a product does not entitle the customer to refuse the entire order of which the product forms part.
- Complaints do not suspend the customer’s payment obligation.
- If a manufacturer’s warranty is provided on a delivered product, this will be communicated to the customer before or at the time of the conclusion of the agreement.
- A warranty provided does not affect the legal rights and claims that the consumer can assert against Stralendgroen under the agreement.
- If the customer wishes to invoke the warranty, the customer must contact the manufacturer of the product. The contact details are available on the website. At the customer’s request, Stralendgroen may provide assistance in submitting and handling a warranty claim. Stralendgroen is not obliged to do so.
- If, when investigating a complaint or a warranty claim, it appears that one of the following situations applies, the complaint will not (further) be processed and the warranty claim may be rejected by the manufacturer:
- defects are the result of improper use or poor maintenance of the product;
- the product has not been correctly installed by the customer and/or a third party;
- the product is not used in accordance with the agreed purpose and, in the absence thereof, the customary purpose;
- work and/or modifications and/or repairs have been carried out on the product by the customer and/or third parties;
- defects are caused by external circumstances such as fire, natural disasters, explosions, cleaning agents, dirt accumulation, landslides, floods, weather conditions, power failure, and lightning strikes;
- the damage is caused by the user of the product or by a third party (destruction);
- the product has not been used in accordance with the user instructions and/or the technical specifications;
- checks have not been carried out carefully.
Liability and Limitation
- Stralendgroen cannot be held liable for any damages that are a direct or indirect result of:
- an event that is, in fact, beyond its control and thus cannot be attributed to its actions and/or omissions, as described in Article 16 of these terms and conditions;
- any act or omission by the customer, their subordinates, or other persons engaged by or on behalf of the customer.
- an event that is, in fact, beyond its control and thus cannot be attributed to its actions and/or omissions, as described in Article 16 of these terms and conditions;
- The colours visible on the customer’s screen may differ from the actual colours of the product. Stralendgroen is not liable for such colour deviations.
- Colour differences may exist between panels delivered in a single shipment. Stralendgroen is not liable for such colour deviations.
- The customer is at all times responsible for the accuracy and completeness of the data provided by them. Stralendgroen is never liable for damages (partly) caused by the fact that the data provided by the customer is incorrect and/or incomplete. The customer indemnifies Stralendgroen against all claims in this regard.
- Stralendgroen is not liable for any damages resulting from incorrect or improper use of the delivered products or from incorrect installation of the delivered products.
- Stralendgroen is not liable for damages if the customer or third parties have made modifications to the product.
- Under no circumstances shall Stralendgroen be liable for damages arising from or caused by the product being used for a purpose other than that for which it is intended.
- Stralendgroen cannot be held liable for damages to the product, to other property, or for personal injury caused by the product being struck by lightning or becoming detached and/or blown away due to weather conditions such as storms.
- Stralendgroen is not liable for mutilation or loss of data as a result of the transmission of data using telecommunication facilities.
- Stralendgroen is never obliged to pay damages resulting from consequential damage. Consequential damage includes, in any case: lost sales, lost profits, missed savings, business damage, business interruption, stagnation damage, delay damage, reputational damage, labour costs, environmental damage, imposed fines, and indirect damage, regardless of their origin.
- If Stralendgroen is liable for any damages, Stralendgroen’s liability shall be limited to the amount paid out by Stralendgroen’s insurer. If the insurer does not pay out in any case or if the damage is not covered by the insurance, Stralendgroen’s liability shall be limited to the amount paid by the customer for the product to which the liability relates.
- The limitations of liability for direct damages included in these terms and conditions do not apply if the damage is due to intent or deliberate recklessness on the part of Stralendgroen or its subordinates.
- Rights of action and other powers of the customer against Stralendgroen, on any grounds whatsoever, shall in any case lapse after the expiry of 1 year from the moment at which a fact occurs that enables the customer to exercise these rights and/or powers against Stralendgroen, provided that for the consumer a limitation period of 2 years applies.
Force Majeure
- Stralendgroen is not obliged to fulfil any obligation towards the customer if it is prevented from doing so as a result of a circumstance that is not due to its fault and is not for its account by virtue of law, legal act, or generally accepted practice.
- Circumstances that are in any case not at the expense of Stralendgroen include: transport difficulties; strikes; theft; weather influences; natural disasters; riots, terrorism, wars or risk of war; fire; import and export bans; power failure; internet failure; computer malfunction; malfunction in e-mail traffic; hacker attacks or computer breaches by a third party; government measures.
- Force majeure also includes a non-attributable failure on the part of Stralendgroen’s suppliers or of a third party engaged by Stralendgroen.
Contact
For questions or for submitting a complaint, the customer may contact Stralendgroen in the following ways:
- By telephone: +31 (0)50 211 04 20
- By e-mail: [email protected]
- Via the contact form on the website;
- Via the chat function on the website.
For any question and/or complaint that cannot be answered immediately, an acknowledgement of receipt will be sent to the customer, indicating within which period the customer can expect a response.
Complaints submitted to Stralendgroen will be answered within 14 days from the date of receipt. If a complaint requires a foreseeable longer processing time, Stralendgroen will respond within the 14-day period with an acknowledgement of receipt and an indication of when the customer can expect a more detailed answer.
Suspension and Dissolution
- Stralendgroen is entitled to suspend the performance of the agreement with immediate effect if, after conclusion of the agreement, circumstances become known to Stralendgroen that give good reason to fear that the customer will not fulfil their obligations.
- Stralendgroen is authorised to dissolve the agreement if the customer does not or does not fully comply with the obligations under the agreement and has not responded to a notice of default. If performance is permanently impossible, a notice of default may be omitted.
- Furthermore, Stralendgroen is authorised to dissolve the agreement if circumstances arise that are of such a nature that fulfilment of the agreement becomes impossible or can no longer reasonably be expected according to standards of reasonableness and fairness, or if other circumstances arise that are of such a nature that unchanged continuation of the agreement can no longer reasonably be expected.
- Stralendgroen is authorised to dissolve the agreement if the customer applies for or is granted a suspension of payment, if the customer is declared bankrupt or a request to that effect is filed, if the customer is unable to pay their debts, ceases or liquidates their business, is placed under guardianship, or if an administrator is appointed.
- If Stralendgroen proceeds to suspension or dissolution, it shall not in any way be obliged to pay compensation for damages and costs thereby arising in any way.
Confidentiality
- Both parties are obliged to maintain the confidentiality of all confidential information that they have obtained from each other or from another source in the context of their agreement. Information shall be deemed confidential if it has been communicated as such by the other party or if this results from the nature of the information. The party receiving confidential information shall only use it for the purpose for which it was provided.
- If, on the basis of a statutory provision or a court ruling, Stralendgroen is required to disclose confidential information to third parties designated by law or by the competent court, and Stralendgroen cannot invoke a legal or recognised privilege of non-disclosure, Stralendgroen shall not be obliged to pay compensation or indemnification, and the customer shall not be entitled to dissolve the agreement on the basis of any damages thereby arising.
Applicable Law and Competent Court
- Dutch law applies to the agreement between Stralendgroen and the customer.
- All disputes between the parties shall be submitted exclusively to the competent court in the district where Stralendgroen is established. The consumer has one month from the time Stralendgroen has invoked this jurisdiction clause in writing against the consumer to choose for resolution of the dispute by the court legally competent under the law.